Alex Holub, Obchodná akadémia, hráč MFK Ružomberok
Môj maturitný deň by som zhodnotil veľmi pozitívne. Otázky sadli aj z angličtiny, aj zo slovenčiny, aj keď som sa s niektorými trochu potrápil, ale určite som splnil minimálny cieľ prejsť. Športovci sú zvyknutí dávať si vyššie ciele - vyhrať. Tak uvidíme.
Na sloh som si vybral úvahu. Pretože mi v tej chvíli napadlo asi najviac informácii k tejto téme aj keď, ani ostatné zadania neboli vôbec zlé.
Najviac bolo pre mňa ťažké asi čakanie. Nebál som sa písomnej časti maturity, veril som svojím schopnostiam. Na maturity som sa moc nepripravoval. Učil som sa priebežne, vedel som , že som na slovenčinu pripravený a taktiež na anglický jazyk. Keď si priateľka robila testy počas voľna, tak som sem tam do nich nakukol.
Spojiť štúdium na škole s koníčkom, ktorému sa aktívne venujem sa dá. Záleží aký je týždeň v škole a aké sú tréningy. Všetko sa dá zvládnuť, samozrejme keď sa chce. A ja chcem.
Michaela Hodoňová, Škola úžitkového výtvarníctva, ilustrátorka knižných edícií
Svoj maturitný deň by som zhodnotila tak, že som do toho dala všetko. Aj napriek nervozite som sa snažila udržať si chladnú hlavu a sústrediť sa na to, ako boli položené otázky v testoch. Klamala by som však, keby som povedala, že som s písomnými maturitami úplné spokojná. Zo slovenčiny som si vybrala rozprávanie na tému "Ten odkaz prišiel v pravej chvíli". Počas školského roka sme s našou pani profesorkou písali cvičné slohy a jeden z mojich slohov bol napísaný podobne, ako bola téma . Musela som však určité časti upraviť a prispôsobiť. Najviac komplikované bolo pre mňa poriadne si rozvrhnúť učenie a poctivo aj rozvrh dodržiavať. Priznám sa, že zo začiatku som vo všetkom mala taký zmätok, že som nevedela čo sa mám učiť ako prvé. Snažila som sa najskôr prejsť si jednoduché veci a potom som postupne prešla ku komplikovanejším. Na písomné maturity som sa začala pripravovať už mesiac dopredu. Poctivo som si spravila väčšinu testov. To mi pomohlo hlavne kvôli tomu, že som vedela kde mám medzery a čo mi nejde. Vždy, keď som niečo nevedela zapísala som si to na papier a všetko som sa doučila neskôr. Učivo som si opakovala každý deň, aby som si bola istá že si to poriadne zapamätám. Skĺbenie štúdia s koníčkom je pre mňa niekedy zložité. Pokiaľ si však spravím rozvrh čo, kedy a koľko sa budem učiť, a tento rozvrh aj dodržiavam, tak mi potom vždy zostane aj čas na seba ktorý sa snažím vždy využiť tým že robím niečo čo ma baví. Nie vždy, to ale samozrejme je možné lebo niekedy mám toho v škole viac a vtedy musím všetok svoj čas venovať štúdiu v škole.
Adam Filek, Obchodná akadémia, hráč MFK Ružomberok
Zo slovenčiny som si vybral tému rozprávanie, napísal som stranu aj trištvrte. Na sloh som sa špeciálne nepripravoval, pozrel som si len tie základné parametre - ako sa píše úvaha, rozprávanie, aby som sa mohol toho držať. Angličtina ma prekvapila témou šport, čo bolo úplná parádna, mali sme písať list kamarátovi do Anglicka. Na testy som sa pripravoval, že som si pozeral znenia z predchádzajúcich ročníkov. Slovenčina bola pre mňa dosť náročná, na rozdiel od angličtiny. Podľa mňa je náročné skĺbiť štúdium s koníčkom, ktorý robím. Venujem sa aktívne futbalu. Dôležité je pre mňa ukončiť štúdium a naďalej sa športu venovať. Futbal je kolektívny šport, a ja som tímový hráč. Chcel by som aj v športe niečo dokázať a hrať za Ružomberské Áčko
Zuzana Lipničanová, Gymnázium svätého Andreja, vedúca spevokolu Juventus
Ja som sa na maturity nepripravovala až tak špeciálne, pretože som sa snažila tri roky venovať štúdiu. Veľa som mala toho v pamäti, tak to bolo skôr opakovanie minulých rokov. Pred maturitami som sa snažila venovať aj spevokolu. Som od prvého ročníka vedúca spevokolu Juventus. Otázky zo slovenčiny boli podľa mňa komplikované, že som musela nad odpoveďami aj dosť premýšľať, nakoľko sa mi zdala aj viac, ako jedna odpoveď správna. Prišlo mi to dosť nevhodné, nakoľko to je celoslovenské preskúšanie a odpovede by mali byť jednoznačné. Zo slovenčiny som písala diskusný príspevok na tému "Aby bol zdravotnícky výcvik povinný". Totiž je to aj môj názor, že by mala byť zdravotná výchova povinná. Téma mi veľmi sadla, aj sa mi dobre písala. Angličtina bola fajn, písali sme list anglickému priateľovi ohľadom športových stredísk a možnosťou športovať v našom okolí, aby sme mu vytvorili akýsi plán.
Alexandra Belušová, Gymnázium Ružomberok, hráčka MBK Ružomberok
Zo slovenčiny som si vybrala tému – "Môj mikrosvet" - opis miesta kde žijem. Písalo sa mi to veľmi dobre, lebo bývam v dedine na Orave, kde je prostredie a príroda krásna. Tak bolo o čom písať. Moja príprava spočívala v tom, že som si robila testy z minulého roka a aj s pani profesorkou sme si prechádzali konkrétne zadania a úlohy, ktoré mi nešli. Otázky zo slovenčiny boli pre mňa trochu nezrozumiteľné. Bolo v nich veľa chytákov, čo ma prekvapilo a aj sklamalo. Sloh z angličtiny bol pre mňa fajn, ale texty s ktorými sme mali pracovať boli dosť náročné. Občas je ťažké spojiť študentský život s basketbalom, ktorý aktívne hrám. Škola mi neposkytla individuálny študijný plán, tak musím chodiť na vyučovanie každý deň. Našťastie sú profesori ku mne ústretoví, pomáhajú mi a tolerujú, keď sa nestihnem pripraviť.
© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia