Prepojenie diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 je jedným z najdôležitejších projektov infraštruktúry. Doteraz bolo jasné, že toto prepojenie by malo byť riešené dobudovaním R1 od Banskej Bystrice cez Slovenskú Ľupču a Nízke Tatry po Ružomberok. Denník Pravda však prichádza s informáciou, že do úvahy prichádza nový variant západnej trasy smerom do Martina.
Predstavitelia Martina argumentujú tým, že ak by toto prepojenie viedlo cez Turiec, tak by bolo na prospech väčšieho množstva ľudí. „Vybudovanie cesty R3 cez Martin je podľa niektorých odborníkov vhodnejšie nielen z environmentálnych dôvodov, ale aj kvôli tomu, že tam treba menej tunelov a ide preto aj o lacnejšie riešenie. S týmto názorom však polemizuje napríklad Klub 500. Podľa neho je dobudovanie trasy od Banskej Bystrice po Ružomberok dôležitejšie aj z hľadiska odklonu kamiónovej dopravy z horského priechodu Donovaly. Odťaží problémové úseky a vyrieši okrem iného kritickú situáciu v samotnom Ružomberku, ktorý patrí medzi mestá s najvyššou intenzitou tranzitnej prepravy,“ píše o probléme Pravda.
Vyjadrenie k problému dal aj minister dopravy Andrej Doležal: „Tomuto mimoriadne dôležitému rozhodnutiu musí predchádzať štúdia, ktorá dá odpoveď na to, či je lepšie prepojiť D1 s R1 cez Turiec alebo cez Ružomberok.“ Doležal na svojej facebookovej stránke potvrdil, že takáto štúdia sa už začala realizovať.
© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia