Od septembra 2019 sa bude medzi stanicou v Liskovej a vlečkovým areálom Mondi SCP pohybovať nová, moderná lokomotíva Effishunter 600 od českého výrobcu CZ LOKO. Tá doplní stávajúcu flotilu štyroch posunovacích lokomotív radu T448 z produkcie ČKD, ktoré nedávno prešli rekonštrukciou, čo je navonok viditeľné zmenou náteru do firemných oranžovo-sivých farieb.
„Jedná sa o modernú posunovaciu lokomotívu, ktorá spĺňa tie najprísnejšie hlukové a emisné limity. Zo skúseností z prevádzky tohoto typu u iných prevádzkovateľov vieme, že by vďaka predĺženým servisným cyklom malo dôjsť i k razantnému zníženiu prevádzkových nákladov,“ hovorí Michal Kebísek, riaditeľ Drevoskladu v Mondi SCP, pod ktorý oblasť železničnej dopravy patrí.
Lokomotíva bude znamenať aj lepšie pracovné podmienky pre rušňovodičov, keďže je plne klimatizovaná a má podstatne lepšie rozhľadové podmienky, čo prispeje aj k zvýšeniu bezpečnosti, najmä na železničných priecestiach. Okrem toho je vybavená kamerovým systémom, ale aj zariadením pre „pohodlie“ posádky. Nachádza sa v nej dokonca mikrovlnná rúra a chladnička.
„To, čo je na lokomotíve to pravé okrem toho, že vie ťahať je komfort pre rušňovodičov, ktorí v nej budú tráviť veľa času. Okrem toho do popredia dávam určite bezpečnosť a výhľad. Verím, že to bol správny krok, uvidíme aké budú skúsenosti s ňou v praxi,“ povedal počas symbolického odovzdania novej lokomotívy pre posun v rámci podniku Mondi SCP, výrobný riaditeľ Mondi SCP, Vladimír Krajči.
„Ide o stredne ťažký typ posunovacej lokomotívy, ktorá je určená primárne na prevoz ťažkého priemyslu. Firme sme sa zaviazali na dodržiavanie parametrov v rámci spotreby, tak verím, že to dodržíme a naplníme očakávanie papierní,“ priblížil obchodný riaditeľ a člen predstavenstva CZ LOKO Jan Kutálek.
Mondi SCP disponuje rozsiahlym vlečkovým areálom, ktorý je na verejnú železničnú sieť napojený v stanici Lisková. Z nej vedie spojovacia koľaj do koľajiska vnútri podniku. Železnica hrá podstatnú úlohu v logistickom mixe spoločnosti. Ide predovšetkým o dovoz dreva, ale tiež ďalších surovín , chemikálií a vápna. Nezanedbateľná je aj expedícia hotových výrobkov, najmä vysušenej celulózy.
V priebehu celozávodnej odstávky by malo dôjsť k zaškoleniu rušňovodičov. Od septembra by tak mohla nová lokomotíva doplniť vozový park a byť plne k dispozícii. Zaradením novej lokomotívy sa zníži vo firme aj ekologická záťaž.
© 2025 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia