Na západnom portáli tunela Čebrať sa stále nepracuje

Na západnom portáli tunela Čebrať sa stále nepracuje

RedakciaAktuality4.6.2020

Na stavbe diaľničného úseku D1 Hubová - Ivachnová sa aktuálne uskutočňujú práce na násype telesa diaľnice z vyťaženého materiálu z tunela a na montáži ríms mostných objektov. Náš portál o tom informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.

Zároveň podľa jej slov pokračuje realizácia prác na protihlukových opatreniach.

Práce pokračujú plynule a nie sú ovplyvnené epidemiologickou situáciou. Aktuálne je vyrazených 2 644 m v južnej a 2 602 m v severnej tunelovej rúre v smere od východného portálu tunela Čebrať,“ zhodnotila stav Žgravčáková a doplnila, že po získaní právoplatného stavebného povolenia na nové trasovanie diaľnice budú zahájené aj práce na západnom portáli tunela.

Rokovali s ministrom

V apríli podpísal Minister dopravy Andrej Doležal memorandum s predstaviteľmi mesta Ružomberok. Spoločne sa zhodli na potrebe vytvorenia tzv. vratných vetiev pre nákladnú dopravu, aby kamióny nezaťažovali mesto. Témou rokovania na ružomberskej radnici bola výstavba dopravnej infraštruktúry v regióne. Za účasti generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraja Tlapu sa hovorilo o dostavbe dôležitých úsekov diaľnice D1 Hubová – Ivachnová a Turany – Hubová.

Zdroj. V.Mydlo

Šéf rezortu dopravy zároveň deklaroval, že budú naďalej intenzívne pokračovať v stavbe úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová.

Obsahom podpísaného memoranda o spolupráci je predovšetkým to, aby sme umožnili zjazd nákladnej dopravy vratnými vetvami medzi Ružomberkom a Ivachnovou tak, aby nákladná doprava nezaťažovala mesto Ružomberok. V opačnom prípade by celý diaľničný obchvat Ružomberka nič neriešil, pretože nákladné vozidlá by naďalej pokračovali v jazde cez mesto, vyhlásil Doležal, podľa ktorého investíciu za približne 3 milióny eur bude mať v réžii NDS.

Diaľničný úsek D1 Hubová – Ivachnová má takmer 15 kilometrov a jeho súčasťou je 3600-metrový tunel Čebrať. Výstavba začala v roku 2014 a podľa NDS by mala byť stavba odovzdaná do užívania v polovici roka 2022.

Vodičom ušetrí diaľnica, ktorá zo severnej strany obchádza Ružomberok, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste I. triedy.

Dodatočné požiadavky mesta k zelenej vlne

V rámci projektu zelenej vlny je podľa Žgravčákovej realizovaná výmena technológie svetelnej signalizácie a s tým spojené nevyhnutné stavebné úpravy. „Na základe dodatočnej požiadavky mesta Ružomberok sa realizujú aj úpravy obrubníkov a priľahlých chodníkov pre potreby ľudí s ťažkým zdravotným postihnutím,“ vysvetlila hovorkyňa NDS.

Jednať by sa malo o zníženie obrubníkov na miestach priechodov pre chodcov a vodiace prúžky pre nevidiacich.

Optimalizácia zelenej vlny sa bude realizovať po ukončení všetkých stavebných úprav a prác na výmene svetelnej signalizácie poslednej križovatky,“ doplnila.

Titulná foto: Vizualizácia trasy – úsek západného portálu tunela, zdroj NDS

© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia