Nedostatky na novom asfalte Cyklokorytničky by mali byť minulosťou

Nedostatky na novom asfalte Cyklokorytničky by mali byť minulosťou

RedakciaAktuality7.7.2020

Pred približne dvoma mesiacmi radnica položila nový asfaltový koberec medzi mestskou časťou Biely potok a rybníkmi. Mesto na to dalo 60 tisíc eur a ďalších 10 tisíc eur prispela aj Oblastná organizácia cestovného ruchu región Liptov. Ten však po krátkom čase znehodnotili viaceré rastliny, ktoré spôsobili „bublinky“ na povrchu asfaltu.

Mesto si uplatnilo reklamáciu

Vrstva poškodeného asfaltu by mala byť v týchto dňoch už opravená. Ako portál Žijem v Ružomberku informoval hovorca primátora Viktor Mydlo, samospráva tieto nedostatky reklamovala. Opravu realizovala spoločnosť Cestné stavby Liptovský Mikuláš.

V rámci predošlej úpravy povrchu Cyklokorytničky miestami spevnili podložku, vymienili asfalt za nový a na niektorých miestach ju aj rozšírili.

„Mesto má veľký záujem o to, aby bol vymenený asfalt na celej časti Cyklokorytničky. Po častiach by sme ju chceli opravovať postupne každý rok, bude to však závisieť od finančných prostriedkov, ktoré musí schváliť mestské zastupiteľstvo,“ vysvetlil Mydlo.

Jedinečnosť v trasovaní bývalej železnice

Trasa je vhodná aj pre rodiny s deťmi, má dlážku 23 kilometrov a jej jedinečnosť spočíva predovšetkým v trasovaní bývalej úzkorozchodnej železnice. Tá premávala na trase medzi Ružomberkom a Korytnicou od roku 1908 a po takmer 70 rokoch jej činnosť ukončili. Na trati prevážali drevo, tovar i cestujúcich do kúpeľov.

„Dávnejšie sme spomínali na mestskom úrade, že sa nedá dostať do Korytnice a hoci v minulosti tam chodil vlak. Keďže územie leží okrem Ružomberka aj v katastri Liptovskej Osady a Liptovskej Lúžnej spolu so starostami sme išli na obhliadku a zistili sme, že keby sme urobili úpravy, mohli by sme trasu pre návštevníkov sprístupniť,“ spomína na prvotný impulz vybudovania trasy iniciátor vzniku Cyklokorytničky Pavol Scheer.

Prví cyklisti prešli trasou na bicykli v roku 2016

S prvými úpravami začali v októbri 2015. Neskôr ju ako dobrovoľníci aj upravovali. „Štrk sme získali sponzorsky a keďže po ceste sa nachádzali aj tri mosty, s plechom a so železom nám pomohli aj firmy,“ vracia sa do prvotného obdobia budovania. Hoci na to nezískali žiaden grant, sprístupnili ju 11. júna 2016.

Keďže Korytnička bol slangový názov pre železnicu, ktorá chodila z Ružomberka do Korytnice, nazvali ju Cyklokorytnička. Na ňu nadviazala aktivita sprevádzkovania vláčika Korýtko a lokalitu tým ešte viac zatraktívnili, aj keď v súčasnosti sa využíva už len torzo z trasy, ktorou vláčik jazdil v minulom storočí. Ale to je už iný príbeh...

© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia