Igor Čombor
„Máme vedomosť, že v najbližších 2 rokoch sa bude v častiach, kde sú cesty v najhoršom stave pracovať na plynofikácií a taktiež na optických sieťach. Je nezmyselné, aby sme opravili cestu a následne ju nechali rozkopať,“ hovorí Čombor. Dodáva, že ulicu Makovického chce rozširovať, aby po jej celej dĺžke bol pás vyhradený pre cyklistov. Hovorí o vysporiadaní pozemkov, ale aj o rekonštrukcii Poľnej ulice.
V prípade dostavby diaľnice je „prioritou, aby sme pri opätovnom vypracovávaní ďalších stupňov projektovej dokumentácie strážili a lobovali za zapracovanie našich podmienok výstavby“. Podľa jeho slov ide o environmentálne bezpečnú razbu tunelov Korbeľka a Havran, o vybudovanie novej zelenej vlny v meste, bezpečných inteligentných prechodov pre chodcov v meste, rozšírenie cesty od križovatky Mondi až po diaľnicu pri Ivachnovej, vytvorenie protihlukových opatrení či dodržiavanie podmienok v mestskej časti Hrboltová a iné dôležité opatrenia. Čombor si chce dôsledne strážiť zapracovanie podmienok výstavby v procese EIA - vybudovanie diaľničnej križovatky Ivachnová bez premosťovania Váhu a budovania ďalšieho tunela Mních.
Ján Bednárik
Na našu otázku priamo neodpovedal, odkázal nás na jeho stránku, kde rozpisuje svoj postoj k riešeniu dopravnej otázky v meste. „Hovorím o zavedení online zelenej vlny. Na stránke je plná informácia k tejto téme + je tam vysvetlené čo budem robiť vo veci výstavby D1 a R1,“ odpovedá na našu otázku. Z jeho volebného plánu preto okrem zelenej vlny dopĺňame, že chce vytvárať tlak na dostavbu D1 a R1 a vystavať cyklochodníky.
Karol Javorka
Karol Javorka hovorí o tom, že si zaslúžime, aby bol Ružomberok čo najlepší pre peší, cyklistický či motorizovaný presun. Čo sa týka dobudovania D1 a výstavby R1, „samospráva má chrániť záujmy obyvateľov, ktorých zastupuje“. Preto je podľa jeho slov nevyhnutné, aby vedenie mesta tlmočilo svoje povinnosti zástupcom vedenia štátu, ktorého prvoradým záujmom má byť dobudovanie štátnej cestnej infraštruktúry. Ďalej hovorí, že aktívne by mali byť aj podnikateľské subjekty regiónu, ktorých ekonomická sila má pomôcť hájiť záujmy mesta. Hovorí aj o dôležitosti podpory zo strany obyvateľov. „Pokiaľ bude v procese riešenia nutná tolerancia občanmi jednej mestskej časti, tí ostatní musia úprimne akceptovať investíciu do kompenzačných opatrení v zaťaženej lokalite (riešenia prašnosti a podobne).“
Pokiaľ ide o vnútromestskú dopravu, Javorka počíta so zriadením akčnej skupiny na prehodnotenie dopravnej situácie a značenia v meste. „Chceme spriechodniť prejazd mestom bez spomaľovania premávky, zasadím sa za efektívnu takzvanú zelenú vlnu hlavným cestným ťahom Ružomberka. Zabezpečím doplnenie pravidelných liniek MHD do žiadaných oblastí (napríklad k mestskému cintorínu) a iniciujem efektívnejšiu, atraktívnejšiu a ekologickejšiu mestskú hromadnú dopravu,“ dodáva. V pláne má aj vytvoriť záväzný plán systematickej údržby a obnovy ciest a chodníkov vo všetkých obvodoch mesta.
Robo Kolár
„Šesť mesiacov som chodil do ružomberských ulíc, aby som sa Ružomberčanov spýtal, ako sa im tu žije a čo ich trápi najviac.“ Doprava podľa Kolára jednoznačne vyhrala. Hovorí nielen o rozbitých cestách, ale aj o tom, že tu chýba diaľnica, parkovisko, chodníky a cyklotrasy. Kolár má plán, ako rozkvitne mesto už počas prvých 100 dní v úrade primátora. „Ako prvé zájdeme do Bratislavy na ministerstvo dopravy a otvoríme rokovania o dostavbe D1. Tiež navrhneme systém rezidenčného parkovania, ktoré neskôr budeme zavádzať. Vytipujeme chodníky v najdezolátnejšom stave a tie hneď po zime opravíme. Už počas prvých 100 dní sprejazdníme centrum mesta pre cyklistov a pridáme stojany,“ uzatvára Kolár.
© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia