Prerazili druhú rúru tunela Čebrať

Prerazili druhú rúru tunela Čebrať

RedakciaAktuality14.2.2023

Z hľadiska postupu prác ide o dôležitý moment, kedy každá tunelová rúra bude mať zabezpečený samostatný prístup z obidvoch portálov tunela, čím bude dosiahnutá zvýšená obsluha jednotlivých pracovísk v tuneli, čo v konečnom dôsledku prinesie urýchlenie prác najmä pri betonáži sekundárneho ostenia. Informovala 14. februára hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková

foto: NDS

„V súčasnosti sa už naplno rozbehli práce na betonáži sekundárneho ostenia v obidvoch tunelových rúrach. Po dokončení sa budú realizovať hĺbené časti tunela, portálové objekty, chodníky, odvodnenie a samotná vozovka tunela,“ povedala hovorkyňa.

Z 3,6-kilometrového tunela sa odťažilo takmer 380 tisíc kubických metrov zeminy. Tunel je navrhnutý na rýchlosť 100 km/h. Po dokončení bude súčasťou takmer 15-kilometrového diaľničného úseku, ktorý je súčasťou prepojenia západnej a východnej metropoly Slovenska diaľnicou D1 a ktorý bude tvoriť obchvat mesta Ružomberok.

Tunel cez vrch Čebrať bude mať dve jednosmerné tunelové rúry, v každej z nich budú dva jazdné pruhy so šírkou 3,5 metra. Samozrejmou súčasťou budú aj núdzové chodníky lemujúce obe strany každej z rúr v šírke jedného metra. Výška tunela bude 4,8 metra, nad chodníkmi 2,2 metra. Dve rúry budú spájať priečne prepojenia, ktorých bude celkovo 14. Podľa štúdií očakávame v tuneli dopravnú intenzitu na úrovni približne 20.tisíc áut denne. Z toho pätinu by mala tvoriť nákladná doprava.

„Práce prebiehajú najmä v tunelových rúrach – robia sa základové pásy, prebieha realizácia ostenia tunela. Čakajú nás práce na dokončovaní stavebnej časti tunela a na technologickej časti tunela. Okrem samotného tunela prebiehajú práce aj na ostatných častiach úseku, robia sa stabilitné opatrenia, realizujú sa práce na mostných príslušenstvách či na oporných múroch,“ doplnila E. Žgravčáková.

Tibor Šuľa

© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia