Každý týždeň čistia Technické službu centrálnu mestskú zónu. V prípade sídlisk a iných mestských častí je to raz za mesiac. Portál Žijem v Ružomberku o tom informoval Viktor Mydlo.
„Máme stanovený harmonogram podľa ktorého sa jednotlivé časti mesta zametajú. Vychádzame z pasportu miestnych komunikácií, to znamená že ide o evidenciu tých ciest, ktoré sú v správe mesta a my ich udržiavame,“ vysvetlil pre náš portál výkonný riaditeľ Technických služieb Ružomberok Slavomír Klačko.
Na základe toho sa potom robí aj operačný plán zimnej údržby. Jednotlivé komunikácie sa do pasportu rozdelia a podľa toho sa udržiavajú cesty. Rovnakým spôsobom to funguje aj pri čistení komunikácií.
„Centrálna mestská zóna, kde je predovšetkým stred mesta, pešia zóna a bližšie centrum mesta sa zametá na základe stanoveného harmonogramu častejšie. Nasledujú ďalšie časti mesta, ale i vzdialenejšie ako napríklad Podsuchá. Všetko závisí od rozhodnutia mesta a vopred stanoveného finančného objemu, ktorý je určený na čistenie a zametanie komunikácií,“ doplnil.
Samotné čistenie pritom závisí od poveternostných podmienok. Ako uviedol Klačko, stalo sa, že zametali ešte v decembri, kým nenapadol sneh a začínali už aj vo februári.
„Keď skončí zimná údržba komunikácie sú viac znečistené a robia sa takzvané škrabky po zimnej údržbe. Na to sú zvlášť peniaze v mestskom rozpočte, ktoré slúžia na to, aby sa posypový materiál, ktorý zostal na cestách a chodníkoch po zime v jednom cykle odstránil. Ak nám to počasie dovolí, vždy sa to snažíme urobiť do Veľkej noci. Vtedy ide o jednorazové zametanie a vyčistenie po zime,“ uviedol Klačko.
Cesty I/18 a I/59 sa čistia raz za týždeň.
„Toto čistenie je spoločným aktom mesta Ružomberok, Slovenskej správy ciest a Mondi SCP. Mesto sa o tieto cesty potrebuje starať čo najdôkladnejšie, pretože práve prašnosť na týchto, inak veľmi frekventovaných cestách, má nemalý vplyv na celkovú prašnosť mesta. Čistenie i finančné krytie je na strane Mondi SCP. Uskutočňovať sa bude až do jesene,“ uviedol Viktor Mydlo.
Členovia Komisie pre riešenie prašnosti a zápachu zvažovali na zníženie prašnosti v meste zakúpiť výkonný stroj, o ktorom sme písali TU. „Stroj na zníženie prašnosti je momentálne nahradený strojovým čistením, ktoré po analýzach vyšlo efektívnejšie a lacnejšie – teda z dlhodobého hľadiska udržateľnejšie riešenie,“ povedal Mydlo.
Ako uviedla hovorkyňa Mondi SCP Martina Piláriková, spoločnosť začala od začiatku apríla s čistením cestných komunikácií I/59 a I/18 od zvyškov kôry po preprave dreva. „Rovnako sme cestu vyčistili od nečistôt po zime, ktoré bolo naše objednané zariadenie schopné odstrániť. Ide o trasu medzi našim závodom a areálom SOLO, ktorú využívame na prepravu dreva do nášho závodu. Cesty sa aj polievajú, čím sa znižuje prašnosť,“ dodala.
„Po tom, ako Slovenská správa ciest odstránila aj ostatné časti posypového materiálu, ktorý bolo potrebné po zime odstrániť inou technológiou, sme čistenie na daných cestách rozšírili na celú dĺžku na území mesta Ružomberok,“ doplnila informáciu Piláriková.
Ide o hlavné cesty I/18 a I/59 v intraviláne mesta Ružomberok. Čistenie robia raz týždenne.
Ako náš portál informovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová, čistenie ciest robili na prelome apríla a mája. „Následne sa bude vykonávať podľa potreby a podľa pridelenia finančných prostriedkov,“ povedala k problematike čistenia ciest v meste.
© 2025 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia