Od dnešného dňa (17. augusta) až do stredy 26. augusta budú musieť cestujúci vlakom počítať s dennou výlukou vlakov. A to od 7.40 hod. do 14.20 hod, kedy budú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) uskutočňovať demontáže starých trakčných podpier. Vybudujú potom pre ne nové základy, namontujú trakčné podpery a prevesenie trakčného vedenia.
Ako informovali ŽSR, v súčasnosti pristúpili ku komplexnej rekonštrukcii prvej traťovej koľaje v úseku Kraľovany-Ľubochňa. S nepretržitou výlukou prvej traťovej koľaje počítajú ŽSR na obdobie 85 dní, od 5. septembra do konca novembra 2020. Vlaky budú môcť v tomto čase prechádzať len po druhej traťovej koľaji.
„Súčasný stav trate Kraľovany – Ľubochňa je podmienený vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1981. Zemné teleso trate bolo naposledy rekonštruované v tom istom roku. Predmetnou rekonštrukciou sa dosiahne vyšší kvalitatívny štandard osobnej i nákladnej dopravy, zaistenie bezpečnosti železničnej dopravy a zníženie rozsahu údržby železničného zvršku,“ uvádzajú železnice.
Ako prechodné opatrenie proti zhoršujúcemu sa technickému stavu koľajníc znížili železnice v úseku traťovú rýchlosť na 50km/h. Na trati komplexne rekonštruujú železničný zvršok, železničný spodok v potrebnom rozsahu a upravia aj trakčné vedenie zabezpečovacieho zariadenia. Pristúpia tiež k rekonštrukcii nástupíšť na železničnej zastávke Stankovany, a vybudujú tu aj prístrešky a osvetlenie.
„Predmetom rekonštrukcie je úsek žkm 294,174 – žkm 297,963, pričom koľaje č. 1 v km 294,174 – 297,963 v celkovej dĺžke 3 789 m a koľaje č. 2 v km 294,174 – 297,989 v celkovej dĺžke 3 815 m, čiže sa jedná o komplexnú rekonštrukciu 2 traťových koľají,“ konštatujú ŽSR.
Železnice budú stavbu financovať z vlastných zdrojov, náklady na to predstavujú približne 12,7 milióna eur bez DPH.
© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia