Od jesene prechádzajú všetky svetelné križovatky v meste kompletnou výmenou, s čím sa zároveň zavádza aj dynamická zelená vlna. Investorom je Národná diaľničná spoločnosť, ktorá svetelnú signalizáciu realizuje na základe požiadaviek mesta. Práce uskutočňuje zhotoviteľ diaľnice – Združenie Čebrať (OHL-ŽS a Váhostav), návrh a realizáciu zelenej vlny si pod patronát vzala firma Siemens. Zásadná zmena sa už dotkla križovatiek pri Mondi aj pri Lidli a pribudli aj nové semafory na Mostovej.
Po dobudovaní svetelnej signalizácie pri nemocnici prišla na rad rekonštrukcia križovatky na Bystrickej ceste, momentálne sa ukončuje rekonštrukcia križovatky pri bývalej Hypernove. Tá bola podľa Tomáša Mišoviča, dopravného experta a poradcu primátora pre infraštruktúru jedna z najťažších. „Na mieste sa zrealizovalo veľa stavebných úprav, aby križovatka spĺňala požiadavky. Vieme, že vozidlá v čase dopravnej špičky stáli až za kruhový objazd. Tento problém sme vyriešili a do križovatky prejde na zelený signál o 10-12 vozidiel viac,“ povedal pre náš portál Mišovič.
Od pondelka prejde rekonštrukciou posledná križovatka zaradená v systéme dynamickej zelenej vlny pri Katolíckej univerzite. Táto bude podľa dopravného experta trvať približne 4-6 týždňov. Súčasťou tejto rekonštrukcie je aj oprava mosta ponad Váh v Rybárpoli v réžii Žilinského samosprávneho kraja. „V rámci toho dôjde aj k oprave ostrovčeka, ktorý sa o čosi zmenší, tak aby ľavé odbočenie z Rybárpoľa bolo komfortnejšie a bezpečnejšie najmä pre nákladné autá a aby sa zároveň zrýchlil prejazd cez samotnú križovatku,“ vysvetlil Mišovič a doplnil, že okrem toho sa opravia aj chodníky pre peších, aby sa tak spĺňali aj podmienky bezbariérovosti.
V dobe rekonštrukcie križovatky pri Katolíckej univerzite budú platiť pre vodičov dopravné obmedzenia. „Most smerom do Rybárpoľa bude pre motorové vozidlá prichádzajúce z cesty I/18 neprejazdný a obchádzkové trasy povedú cez ulice Silbigera a Starú Hrboltovú,“ upozornil Mišovič.
Po realizácii výmeny svetelnej signalizácie na všetkých križovatkách bude nasledovať posledná fáza – optimalizácia zelenej vlny. Akonáhle sa spustí zelená vlna, teda všetkých 7 križovatiek, spustia sa signálne plány zelenej vlny. „Predpokladám, že od júla by mali byť nastavené križovatky na dynamický systém a zároveň by mali merať toky vozidiel z rôznych smerov,“ povedal dopravný expert a dodal, že nakoniec dôjde k tretej etape a to je rozšírenie križovatky pri Mondi. Odbočovací pruh bude podľa Mišoviča rozšírený o približne 3,5 – 4 metre v takmer kilometrovom úseku od križovatky Mondi až ku čerpacej stanici OMV.
© 2025 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia