Žijem v Ružomberku - Zašlite nám svoj tip zašlite nám svoj tip
napíšte nám vaše podnety a tvorte s nami obsah Chcete sa s celým Slovenskom podeliť o Vaše informácie či kurióznu skúsenosť? Sme tu pre vás!
× ×
Nahrať prílohu
Téma ZVRK

Približne 70% z tunela Čebrať už vyrazili

08. 04. 2020

|

Monika Domeniková

Zhotoviteľ diaľnice, Združenie Čebrať naďalej podľa plánu napreduje s razením rovnomenného tunela.

Zdroj: NDS, facebook

Z tunela, ktorý bude mať dĺžku 3,6 kilometra vyrazili už približne 2,5 km v južnej tunelovej rúre a asi 2,4 km v severnej tunelovej rúre v smere od východného portálu. Informovala nás o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová. Dvojrúrový tunel Čebrať by mal vodičom ušetriť 16 minút jazdy v porovnaní s jazdou po ceste 1. triedy.

 

Dĺžku tunela predĺžili

Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali opätovne raziť v júli 2018. Stavebný ruch na tomto úseku totiž ustal v roku 2015 potom, ako hrozilo riziko zosuvu svahu nad trasou tunela Čebrať pri jeho západnom portáli. Nasledovala zmena pôvodnej trasy a dĺžka tunela sa predĺžila z pôvodných 2,5 kilometra na 3,6 kilometra. To si vyžiadalo rozsiahle prieskumy a posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

 

V západnom portáli tunela ešte nepracujú

Hoci o niekoľko dní budú vyrazené už tri štvrtiny tunela Čebrať, stále nie je jasné, kedy sa začnú práce aj na západnom portáli nad Hrboltovou. Ako potvrdila hovorkyňa diaľničnej spoločnosti, v oblasti západného portálu tunela Čebrať sa ani dnes nevykonávajú žiadne práce. 

„Po získaní právoplatného územného rozhodnutia je v tejto lokalite naplánovaná realizácia doplnkového inžiniersko-geologického prieskumu. Stavebné práce je možné zahájiť až po získaní právoplatného stavebného povolenia pre zmenenú trasu diaľnice D1 Hubová-Ivachnová,“ uviedla Michalová. 

V decembri 2019 spustili do prevádzky most a preložku cesty I/18 pri Ivachnovej. Žiadne výrazné obmedzenia dopravy v blízkej budúcnosti nie sú plánované. „Pri Ivachnovej sa výraznejšie dopravné obmedzenia pre vodičov skončili presmerovaním dopravy na novovybudovaný most,“ doplnila Michalová.

 

Práce kvôli koronavírusu neprerušili

Ako informoval denník Pravda, práce na výstavbe juhozápadného obchvatu Prešova v úseku diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh kvôli súčasnej pandémii už pozastavili. Pandémia si podľa slov denníka vyžiada pozastavenie, či spomalenie prác výstavby diaľnic. Práce na liptovskom úseku D1 pokračujú zatiaľ plynule. Podľa slov hovorkyne NDS, zhotoviteľ úseku D1 Hubová – Ivachnová oznámil možné komplikácie pri výstavbe v súvislosti s opatreniami k vírusu COVID-19. O prerušenie prác však nepožiadal. „Zhotoviteľ stavby D1 Hubová – Ivachnová bol inštruovaný o povinnom dodržiavaní všetkých predpísaných opatrení v súvislosti s preventívnymi opatreniami k vírusu COVID-19,“ doplnila Michalová.

 

Zároveň diaľničiari prijali viaceré preventívne opatrenia. Ide napríklad o dezinfekciu rúk, priestorov, kabín v autách, nosenie rúšok a rukavíc. Osobné stretnutia obmedzili na minimum; a to iba v prípade, ak nie je možné osobný kontakt nahradiť iným spôsobom. Zhotoviteľom tunela je Združenie Čebrať zložené zo spoločností OHL ŽS, a. s., a Váhostav – SK, a. s.