Do vozového parku správy ciest pribudlo päť nových multifunkčných vozidiel.
Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) investoval do moderných strojov vyše 1,6 milióna eur. Kúpil za ne päť kolesových rýpadiel.
„Tieto univerzálne vozidlá, budú použité na efektívne opravy a údržbu ciest. Spolu s nadstavbovými zariadeniami dokážu frézovanie vozoviek, zametanie, nakladanie materiálu, frézovanie priekop, kosenie a mulčovanie,“ objasnil Juraj Lazúr, generálny riaditeľ Správy ciest ŽSK. Vozidlá pridelia Závodom Horné Považie, Kysuce, Liptov, Orava, Turiec.
Využijú ich celý rok
Súčasťou kolesových rýpadiel sú integrované prídavné zariadenia. Vybavené sú zametacou kefou, sekáčom, zberacoulyžicou a frézou. Umožňujú rýchlu, hospodárnu a efektívnu opravu výtlkov, čo je obzvlášť dôležité po zimných mesiacoch, keď sa na vozovkách objavuje najviac poškodení.
Kolesové rýpadlá sú vybavené rýchloupínacím systémom a hydraulickou otočnou hlavou, čo umožňuje jednoduché pripojenie ďalších mechanizmov, ako sú mulčovacia hlava alebo výkopová priekopová fréza. Poslúžia nielen na nielen na opravy výtlkov, ale aj na údržbu zelene a čistenie priekop.
„Tieto nové multifunkčné vozidlá sú ďalším krokom k zlepšovaniu kvality ciest v správe Žilinského samosprávneho kraja. Vzhľadom na ich multifunkčnosť a príslušenstvo ich budeme využívať celoročne, čím sa nielen výrazne zlepší kvalita a efektívnosť údržby ciest, ale dosiahneme aj úsporu nákladov na techniku a pracovné sily. Zároveň zvýšime bezpečnosť a efektivitu práce Správy ciest ŽSK,“ povedala predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.
Šetria pracovné sily aj čas
Stroje eliminujú potrebu ďalších prepravných a sprievodných vozidiel, čím sa znižujú náklady na techniku a pracovné sily. Na opravu výtlkov postačia dvaja pracovníci, zatiaľ čo v minulosti bolo treba štyroch až šiestich pracovníkov. Navyše, nie je potrebné odstavovať alebo obmedzovať cestnú premávku, čo minimalizuje dopad plynulosť dopravy.
Minimálny previs zadnej časti karosérie je ideálny pre prácu na cestách v úzkych miestach alebo v jednom jazdnom pruhu, čo zvyšuje bezpečnosť pracovníkov aj cestnej premávky. Samohybný mechanizmus umožňuje presun rýchlosťou až 40 km/h, čím sa znižuje čas potrebný na prepravu medzi pracoviskami a na prepravu nie je potrebné žiadne ďalšie vozidlo.
© 2024 Žijem v Ružomberku Ochrana súkromia